V3  11
V3 2





Dom uppgifter jag har är:Spårvidd 1435 mm,Hjulbas 3500 mm, längd över buffertar 9700 mm, Drivhjulsdiameter 1100 mm, Axeltryck 16,7 ton, Adhesionsvikt 50 ton, Minsta kurvradie 60 m, Största tillåten hastighet 25/50 km/h, Dragkraft vid 12 km/h 6 ton, Motor fabrikat o typ Deutz V6M 536 lok, Antal cylindrar 6, Cylinderdiameter 270 mm, Slaglängd 360 mm, Cylindervolym 123,7 liter, Tändföljd 1-4-5-6-3-2, Oljemängd motor 150 liter, Oljetemperatur 70 gr, Kylvattenmängd 360 liter, Kylvattentemp 60-70 gr, Hydrauloljemängd 250 liter, Efterväxel oljemängd 35 liter, Oljemängd hydraulisk fläktkoppling 25 liter, Max motorvarv 600 r/min, Tomgångsvarv 300 r/min, Motoreffekt vid 600 r/min 450 hk (330 Kw), Ingående effekt till hydrauliska växeln vid 600 r/min 420 hk (309 Kw), Hydraulisk växellåda fabrikat o typ Voith L 37, Bränsleförråd huvudtank och dagtank 2700+300=3000 liter. Tryckluftbromsen (direkt och tåg) verkar på samtliga hjul.Loket har endast bromsgrupp P. Vid bromsberäkning: Dynamisk vikt i ton = 58, Bromsvikt i ton 35 ton. Motorn väger ca 10 ton.
Sandning framför främre hjulparet i färdriktningen.
Lokramen är upptill kraftig förstärkt och motorn ligger fastskruvad direkt i ramen utan några fjädrande mellanlägg. På svänghjulet sitter en Voith-Mauer dämpningskoppling, en mellanaxel och en stiftkoppling som överför motoreffekten till hydrauliska växeln. Voith-Maurerkopplingen är försedd med oljefyllda dämpningscylindrar som jämnar ut belastningsstötar. Voith-Maurer och stiftkopplingen tillåter axiell förskjutning och snedställning hos mellanaxeln. Hydrauliska växeln och den mekaniska (efterväxeln) är ihopbyggd till en enhet. Växellådan är lagrad i tre punkter. Blindaxelns båda lager (stumt fastskruvade i ramen). Ett sfäriskt tapplager på hydrauliska växelns framsida. (Förskjutbart i alla riktningar i horisontalplanet).
Förarhytten finns i lokets ena ände över blindaxeln. Huvudbränsletankarna ligger framför hytten efter gångbordet på lokets båda sidor.
Förarhytt och bränsletankar ligger på en bädd av gummi.
Ovanpå tankarna står motorkåpan som är delad i tre delar som var för sig är avlyftba